Moje TOP 5 kanałów na YouTube


Witajcie kochani bibliofile!



Nie ukrywam, że większość swojego wolnego czasu spędzam na medium zwanym YouTube. Oglądanie filmików to już dla mnie pewnego rodzaju przyzwyczajenie, które towarzyszy mi praktycznie podczas każdej domowej czynności.
Wynika to najprawdopodobniej z faktu nieposiadania w domu telewizora. Wiem, wiem, wiem.
Chwalenie się brakiem telewizji, jest teraz „cool”, ale ta akurat informacja nie miałam na celu ukazania hipsterskiej wyższości, a jedynie zwykłą zależność. Osobiście jestem wielką zwolenniczką lekkiego hałasu".  Cisza działa na mnie dekoncentrując i szybko powoduje we mnie niechęć do wykonywania nudnych czynności. Żeby uniknąć rozproszenia, włączam na YouTube swoich ulubionych twórców i słucham co ciekawego mają mi dzisiaj do zaoferowania.
Nie oglądam jednak wszystkiego, jak popadnie. 
Staram się filtrować treści i wybierać kanały wnoszące cokolwiek do mojej edukacji lub powiązane z moimi pasjami. 
Wcześniej nie było to możliwe, gdyż byłam skazana na oglądanie programów narzucanych mi przez stacje telewizyjne.
 Internet pod względem wyboru edukujących treści wygrywa bezkompromisowo!

Przechodząc jednak do meritum sprawy: postanowiłam podzielić się z wami moimi faworytami (a nóż-widelec jakiś kanał przypadnie wam do gustu!).

Przed wami moja TOP lista kanałów na YouTube:

Numer 1 - Mówiąc inaczej

"Mówiąc inaczej" to program internetowy, w którym absolwentka filologii polskiej uczy swoich widzów poprawnej polszczyzny. 
Jeśli nie wiecie jak przeczytać datę roczną i zamiast dwa tysiące szesnasty czytacie dwu tysięczny szesnasty lub zamiast włĄczać, włANczacie swój komputer - to program Pauliny Mikuły jest właśnie dla was. 
Dzięki tej drobnej kobiecie zrozumiecie co znaczy słowo "pretensjonalny" i nauczycie się poprawnie dobierać słowa w swoim otoczeniu. 
Pamiętajcie, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy zabłysnąć siłą, ale także intelektem!


Numer 2 - Topowa Dycha

Jeśli za młodu uwielbialiście przeglądać "bezużyteczną" to "Topowa Dycha" jest dla was idealną alternatywą! 
Artur Filipowicz w swoim programie serwuje regularną dawkę 10ciu faktów z najwyższej półki. 
Tytułowa Top lista nie zamyka się jednak na jednej dziedzinie.
 Na kanale znajdziecie filmiki: od 10 najgłupszych zgonów do 10 najświatlejszych wynalazków, które zmieniły świat. Duża rozbieżność pozwala znaleźć każdemu coś dla siebie! 


Numer 3 - "Mietczyński"

Jeśli pani z polskiego zapowiedziała sprawdzian z lektury, a wy za nic w świecie nie potraficie zrozumieć co autor miał na myśli, z pomocą przybędzie wam profesor niczego!
Mieciu Mietczyński w swoim programie przekłada skomplikowane teksty na "chłopski" rozum.
 Uwaga! Filmiki należy oglądać z dystansem i jedynie jako uzupełnienie swojej wiedzy. 
Pamiętajcie, żeby nie cytować Mietka słowo w słowo. 
Niestosowanie się do reguł może spowodować  wylądowaniem na pogadance! 



Numer 4 - "Dafuq"

czyli coś dla bibliofili i kinomanów! 
Na kanale znajdziecie filmiki z informacjami, których (najprawdopodobniej) nie wiedzieliście o swoich ulubionych dziełach. 



Numer 5 - "Agnieszka Grzelak"

Jeśli uwielbiacie cosplay'e lub interesujecie się japońskimi przysmakami to kanały Agnieszki są dla was idealne! 
Dzięki tej uroczej kobiecie wygracie każdy konkurs, jak i zobaczycie jedyne w swoim rodzaju, jedzenie przyszłości - czyli japońskie przysmaki prosto z proszku!




Mam nadzieję, że w mojej Top liścia każdemu uda się znaleźć coś dla siebie.
Następny post już jutro!


Zobacz również:
__________________________


Przydatne linki:
Bądź na bieżąco ----> KLIK

Fanpage Topowej Dychy ----> KLIK

Fanpage Mietczyńskiego ----> KLIK

Fanpage Mówiąc Inaczej ----> KLIK

Fanpage Dafuq ----> KLIK

Fanpage Agnieszki Grzelak ----> KLIK


1 komentarz:

  1. Również uwielbiam Mówiąc Inaczej i Agnieszke Grzelak.

    http://odwaznieeprzezzycie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 W świecie bibliofila , Blogger