"Ja, Diablica"

 

 


Witajcie kochani!
 Dzisiaj przychodzę do was z recenzją książki pani Miszczuk pt. "Ja, diablica". Zapraszam do lektury!







Krótki opis:


Wiktoria Biankowska ma dwadzieścia lat i nigdy nie będzie miała ich już więcej. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - umarła, a raczej została zamordowana. Nie dość, że pozbawiono ją życia w tak młodym wieku to na dodatek trafiła do piekła! Ale czy wszystko, co mówią o tamtym miejscu to prawda? 
Bohaterka zgadza się służyć samemu Lucyferowi przez następne 66 lat za możliwość bycia diablicą i posiadania związanych z tym zawodem mocy. Dziewczyna nie potrafi pogodzić się ze śmiercią, która tak szybko postanowiła ją zabrać. Dzięki nowym umiejętnością postanawia wrócić na ziemię i żyć tak jakby nigdy nic się nie wydarzyło. W oswojeniu się z mocami i nową pracą pomagać będzie jej przystojny diabeł Beleth. Jednak nie wszyscy mają względem niej dobre intencje..... 
Czy dziewczyna w porę zorientuje się co jest grane?

Moja Ocena:


Jak post wcześniej polska literatura mnie zawiodła tym razem zostałam przez nią pozytywnie zaskoczona! Książka Katarzyny Beremiki Miszczuk pt. "Ja, diablica" wywarła na mnie ogromne wrażenie. Choć mówią nie oceniaj książki po okładce, mnie niestety niejednokrotnie zdarza się łamać tę zasadę. Czasem jak przy Cieniu Anioła, później przychodzi mi płacić za tą decyzję, ale dla takich książek jak "Ja, Diablica" warto czasem być "powierzchownym"! 
Piękni adoratorzy, zawiłe intrygi, wyraziste charaktery i dopracowane dialogi - Czego chcieć więcej? Książka lepsza niż nie jedne zagraniczne wypociny. Historia wciąga od pierwszych stron, a gdy w końcu nadchodzi ten znienawidzony koniec, nie mam możliwości aby nie sięgnąć po następną z części! A niech mnie.. Obiecuje, że nie będziecie zawiedzeni! 
 A co do mnie to jeśli spotkam kiedykolwiek panią Miszczuk będę musiała jej podziękować za przywrócenie mi wiary w naszą polską fantastykę! 
  8+/10

Uwaga Spoiler!


Plaże, bikini, imprezy, wille, przystojne diably i wieczna zabawa... Jesli tak wyglada pieklo to ja chcę być jego częścią! Nikt z nas nie ma pojęcia jak wygląda życie po życiu.... Choć przez stulecia powstawały różne domysły i spekulację wiedza ta niestety aż po kres naszych dni zostanie dla nas niepojęta.... Autorka w dość ciekawy sposób próbuje odpowiedzieć nam na pytanie dręczące ludzkość od pokoleń. Co nas czeka po śmierci? Mamy wybór czy nasza dusza jest sądzona już za życia? Nikt z nas chyba nie wyobrażał sobie że po śmierci, siedzieć będzie na krześle słuchając jak dwie dziwne postacie kłócą się o naszą duszę - Diabeł i Anioł wymieniający po kolei nasze dobre i złe uczynki. Jak się później okazuje tylko i wyłącznie my mamy prawo podjąć decyzję, gdzie spędzimy resztę naszego wiecznego życia. Jeśli naprawdę byłaby taka możliwość i piekło wyglądałoby dokładnie tak jak przedstawiła je pani Miszczuk to, co byście wybrali: Piekło czy Niebo? ...
Może was teraz zaskoczę ale z całego serca popieram Beletha. Uwielbiam go i chcę żeby tonim była nasza bohaterka, a nie z jakimś nic nie znaczącym "Piotrusiem"! Te ich dialogi i wspólne akcje.. Oh po prostu ich kocham i z całego serca pragnę aby Wiktoria wreszcie przejrzała na oczy i zobaczyła jakim Piotrek jest "luzerem"! A wy kogo wolicie? Nudnego Piotrusia, czy  przystojnego Beletha?
Co moi drodzy czytelnicy powiecie o Azazelu? Lubicie, czy nie do końca? W sumie ja mam do niego mieszane uczucia i jestem ciekawa co Wy macie na jego temat do powiedzenia. Zapraszam do wyrażania swoich opinii w komentarzach!
Sama końcówka była dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Wiktoria człowiekiem? Przecież te dwa słowa się wykluczają! Ona jest diablicą z iskrą Bożą, a nie jakimś zwykłym człowiekiem! Ale, kto wie? Moze tym razem po śmierci czeka na nią niebo? Wiktoria aniołem?
To bedzie na tyle jeśli chodzi o dzisiejszy post. Jeśli jeszcze nie widzieliście to troszkę niżej macie takie coś jak: "Podoba sie post?" - tam bez pisania komentarzy możecie wyrazić swoją opinię odnośnie dzisiejszej notki! Więc oceniajcie,0 piszcie, komentujcie lub cokolwiek tam chcecie innego.. Pamiętajcie, aby zaznaczyć, jeśli piszecie spoiler!

Przydatne linki: 
Bądź na bieżąco ---- > KLIK
Fanów zapraszam tutaj ---- > KLIK


A JAKĄ KSIĄŻKĘ WY POLECACIE?



Z góry przepraszam za błędy językowa jak i interpunkcyjne. Post w większości pisany był na telefonie. ;)
 

1 komentarz:

  1. ja lubię S. Kinga :) wszystkie polecam.

    http://sk-artist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 W świecie bibliofila , Blogger